Snabbare än tåget
När jag ändå är inne på SJ, kan jag konstatera att de kräver betydligt högre punktlighet av sina användare än av sig själva. Om man är mer än sju minuter försenad åker man obönhörligen ut. Det är klart att SJ inte kan hålla reservationer hur länge som helst för en användare som de inte vet säkert om hon är kvar eller har övergivit sin bokning. Men till och med för företag som inte gjort sig känt för att självt ha det si och så med punktligheten är sju minuter alldeles för kort. Minst en halvtimme bör användaren få på sig - så hon kan ta ett telefonsamtal eller kolla upp att tiden verkligen passar, utan att bli utslängd. I det aktuella fallet finns ingen anledning att stressa användaren. Ingen biljett fanns reserverad. Jag var på första steget i bokningsprocessen, där jag skall välja datum. Ett steg då man ofta vill konferera med andra om vilket datum och vilken tid som är lämpligast. Men gör man det när man bokar på SJ gäller det att snacka snabbt, för efter sju minuter slänger SJ ut dig ur affären. Vilken innehavare av en riktig butik skulle drömma om att behandla sina kunder på det sättet? SJ går dessutom grundligt tillväga när de slänger ut. Ingenting sparas, inte ens vilka orter jag vill åka mellan. Nej SJ, så här skall det göras:
Tommy | tisdag 1 juni | Interaktion KommentarerKommentera |
Helt EnkeltKategorierTidFavoriterPrenumereraXML | RDF | Atom Andra bloggar |
Helt Enkelt ab | info@heltenkelt.se | 08-19 74 77 | Sjöbjörnsvägen 74, 117 67 Stockholm